Siema wszystkim! Zakładam ten wątek, bo stoję przed wyzwaniem renowacji starych schodów drewnianych w moim domku letniskowym. Co prawda jestem majsterkowiczem, ale przyznam, że nie mam doświadczenia w takich pracach. Słyszałem różne metody od cyklinowania po olejowanie i lakierowanie, ale chciałbym usłyszeć wasze opinie i doświadczenia. Co polecacie i na co szczególnie zwracać uwagę podczas takiej roboty?
Dzień dobry. Renowacja schodów drewnianych to rzeczywiście proces wymagający pewnej wiedzy technicznej oraz cierpliwości. Osobiście poleciłbym rozpoczęcie od dokładnego oszacowania stanu drewna - czy nie ma głębszych uszkodzeń czy oznak obecności szkodników. W zależności od tego można dopiero przystąpić do wyboru odpowiedniej techniki renowacyjnej.
Hej! Pamiętajmy też o tym, że "drewno to nie plastik" - każde zachwyca swoją unikalną strukturą, więc sztuka leży w podkreśleniu jej piękna, a nie zamaskowaniu jakimś gruby lakierem z marketu budowlanego. A co do olejowania – uwielbiam ten sposób za naturalny look jaki daje. Tylko weź pod uwagę, że schody będą wymagały regularnej pielęgnacji i odnawiania warstwy oleju.
Yo! Odkąd pamietam moja babcia mówiła "schody muszą być gładkie jak pupa niemowlaka". Więc cyklinuj ile sił w rękach, a potem impregnat na to! Olejujesz? Super sprawa dla efektu końcowego ale przemyśl 2 razy - wymaga trochę więcej roboty niż tylko raz nałożyć lakier.
No właśnie o tej regularnej pielęgnacji olejowanych schodów słyszałem... Ile mniej więcej czasu między kolejnymi aplikacjami będzie potrzeba? Bo faktycznie chciałbym uniknąć sytuacji gdzie co kilka miesięcy będę musiał robić generalny remont schodów.